3ds
Max, Autodesk tarafından geliştirilen bir 3D modelleme programıdır.
MSDOS ortamında çalışan 3D Studio programının devamı olan 3ds Max’in
son sürümü, 2007 yılının Mart ayında çıkan 3ds Max 9’dur.
Gelişmiş
eklenti desteği ve kolay kullanımı ile 3ds Max, 3D modelleme
programları arasında en yaygın kullanıma sahip uygulamalardan biridir.
Gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştiricilerinin
gözdesi haline gelmiştir. Film özel efektleri, mimari sunumlar ve
endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda da yaygın olarak
kullanılmaktadır.
Temel özellikler
3ds Max, parçacık
sistemleri, karakter modelleme araçları, hareket yakalama araçları ve
gelişmiş denetçiler gibi özellikleriyle tek bir pakette çok sayıda
özelliği sunmaktadır. Ayrıca MAXscript adında tümleşik bir betik dili
vardır.
Modelleme
3ds Max çok sayıda temel objeyi hazır
olarak sunar. Mimari tasarımlar için de duvar, kapı, pencere ve
merdiven gibi bileşenleri ölçülerini kolayca değiştirerek projeye
eklemek mümkündür. 3ds Max ayrıca poligonal modelleme, NURBS modelleme,
yüzey modelleme gibi teknikleri destekler.
Animasyon
3ds
Max’in animasyon kontrolleri ile objelerin tüm özellikleri,
materyaller, kameralar, ışıklar ve çevre özellikleri zaman içinde
değiştirilebilir ve Curves Editor ile tüm bu özellikler üzerinde tam
bir kontrol sağlanabilir. Değişken grafiklerinin Bezier eğrileriyle
kontrol edilebildiği bu editör ile karmaşık animasyonların üstesinden
gelmek mümkündür.
3ds Max, animasyon için klasik anahtar kare
yöntemini kullanır. Zaman doğrusu içinde farklı noktalarda verilen
değerler arası geçişi otomatik olarak yapar ve Curves Editor ile bu
geçişlere ince ayarlar yapılmasına olanak verir.
Ters Kinematik
çözümleyicisi ile birbirleriyle bağlantılı hareket eden objeler arası
ilişkler kolayca çözümlenir ve kare anahtarlama yöntemi ile kompleks
mekanizmaların animasyonu yapılabilir.Ayrıca, pozisyon, bakış, yüzey,
bağlanma, tutunma ve yönelme kısıtlayıcılarıyla gelişmiş animasyonlar
yapılabilir.
Animasyon için kullanılabilecek diğer
özellikleriyse uzay saptırıcıları ve niteleyicilerdir. Uzay
saptırıcıları kendilerine bağlanan objelere, bükme, patlatma, rüzgar ve
yerçekimi gibi etkileri uygularlar. Niteleyiciler ise modellemede
kullanıldıkları gibi animasyon için de objeleri zaman içinde
değiştirmede kullanılabilirler.
3ds Max’in en güçlü
özelliklerinden biri de Havoc tarafından yazılan ve pek çok oyunda
kullanılan ünlü fizik motoru reactor’dür. reactor ile yerçekimi
etkisiyle düşme, esneme, sıçrama gibi fizik benzetimleri yapılabilir.
Rendering
3ds
Max’in en zayıf yönü tümleşik render motorunun Maya, Cinema4D,
Lightwave ve SoftImage gibi programlara göre daha kötü sonuçlar
vermesiydi. Autodesk bu sorunun üstesinden gelmek için daha önce ayrı
bir ürün olarak satılan mental ray’i 3ds Max’e dahil etti. 6. sürümden
itibaren tüm 3ds Max sürümleriyle birlikte piyasadaki en güçlü render
motorlarından biri olan mental ray’i kullanmak mümkün. Ayrıca, 3ds Max
ile 3. parti render motorları da kullanılabiliyor, bunlardan bazıları;
VRay Renderer, Maxwell Render, Brasil r/s ve finalRender’dır.
_____________________________________________
Dosya Türü / File Extension: RAR/EXE
Dosya Boyutu / File Size: 690MB
Dosya Şifresi / File Pass: ~~~c~r!143/8yy>><<43WE-dDe##+e
Sistem / System: Win 2000/XP/Vista
Antivirüs Tarama / Antivirüs Dedect: NOD32 v2.7
_____________________________________________
Linkler
3Ds Max:http://www.rocketarchive.com/archive01/3dsm9trl.rar 584MB
Tutorials:http://www.rocketarchive.com/archive01/3dsm9Tutorials.rar 180MB
Crack:http://www.rocketarchive.com/archive01/A3DMX.rar 48KB